torsdag 11. februar 2016

Litt gravid tanker...


Jeg er på en magisk og fantastisk reise, for tredje og siste gang.
Nå er jeg gravid i uke 32 og tiden bare fyker avgårde.
Om ca 2 måneder er vi trebarns foreldre, og sitter med verdens herligste følelse; ny baby følelsen. Det finnes ikke noe lignende og det kan ikke beskrives med ord.

Men ting har egentlig ikke blitt helt som planlagt. Ingen svangerskap er like, og det har jeg virkelig fått erfare. Mine to andre svangerskap var ganske like, selv om det var jente og gutt, men denne gang er alt anderledes. På både godt og vondt... 
Jeg har nok ikke hatt lette svangerskap noen av gangene. Veldig kvalme, blodtrykksfall og bekkenløsning har vært nøkkelord. 
Men, optimistisk som jeg var så var planen å være aktiv hele dette svangerskapet, gå mye turer, spise sunt o.l... Men den gang ei... Hehe! Jeg har vært ute av drift store deler av svangerskapet, og nå er jeg blitt fullt sykemeldt frem til permisjonen starter, og det tar virkelig på. 
Jeg har vært mye lei meg i det siste. Det er ikke bare bare å være stuck hjemme uten å kunne gjør så mye, ikke gå turer når det er fint vær, og det verste er at jeg føler jeg ikke strekker til for di hjemme. Det gjør veldig vondt!


Men, nå må jeg bare ta meg sammen og nyte den siste tiden, for det jeg har i vente er virkelig ubeskrivelig, og denne reisen er faktisk verdt det. 
Det er en veeeldig aktiv, liten krabat som ligger i magen. Han turner dagen lang, så jeg får kjenne på kjærligheten hele tiden. Blir minnet på hva jeg har i vente :)


Så nå blir dagene brukt til å lade opp batteriene til mitt livs treningsøkt, og små forberedelser til tiden er inne. Vaske og legge på plass babyklær, gjøre seng og vogn klar, handle inn siste rest, og etterhvert gjøre klar sykehus bagen. Men ikke helt enda... Kan nok vente noen uker med det :)

Litt akrobatikk i uke 31

Men en ting som jeg har vært fast bestemt på hele svangerskapet, er å se hvor lenge jeg kommer meg opp ned :) Jeg jobbet så intenst for å klare å stå på hodet, og er livredd for å "glemme" kunsten. Men foreløpig så ser det ut som at det er som å sykle; når du først har klart det, så sitter det. Heldigvis!
Det er såklart vanskeligere, balanse punktet er ikke som det en gange var. Hehe! Men jeg kommer meg fortsatt opp, og det føles kjempe godt. Litt mestrings følelse gjør veldig godt!

Still got it :)

Og bare for å booste motivasjonen og ha noe å glede meg til, så *ironisk nok* meldte vi oss inn på treningssenter for to dager siden. Tihi! 
Det senteret vi har vært avogpå medlem på i ca 8 år, som vi er veldig glad i, hadde et super tilbud som vi ikke kunne la gå fra oss, og siste frist var 14. februar. Så det var bare til å slå til, og jeg kjenner allerede at jeg gleder meg veldig til jeg kan begynne å trene der igjen. 



Så, noe å huske på for enhver som er gravid:

Ting går ikke alltid som planlagt og ingen svangerskap er like. 
Noen klarer å trene mange ganger i uka frem til termin, mens andre ikke klarer noe hele svangerskapet. Jeg hadde virkelig troen på at jeg skulle klare å være aktiv, iom at kroppen min var godt trent og vandt med å trene 4-5 ganger i uka, men det ble ikke sånn.


Bare prøv å ha fokus på hva som venter i slutten av reisen, og tenk på hvor heldig du er som får lov å oppleve dette mirakelet. Det er ikke en selvfølge at alle skal få lov til det, så vi er virkelig heldige. 
Det er lov å ha mørke dager, bli frustrert, sint og gråte, men det går over :)
Og snart så er alle disse smertene og følelsene glemt og erstattet med den største kjærligheten du noen gang har opplevd... 





1 kommentar:

  1. Hei alle sammen, jeg heter Aisha Sadat, jeg er gift i 20 år med mannen min, og vi har to sønner, eldste en 16 år og yngre er 11 år. Mannen min elsket meg veldig, men det ble til et punkt da han engasjerte seg i en affære med en kvinne som er hennes kollega. Jeg har aldri forestilt meg det, men på en eller annen måte endret holdningen hans til meg og barn seg, den sene han kom fra jobb fikk meg til å tenke over saken. Selv på mitt 20-års bryllupsdag i mars holder jeg meg borte fra sex da vi lover å gjøre det på bryllupet jubileumsdag, 15 dager før bryllupsdagen, tilsto han at ja, han hadde sex med sin kollega.
    Han brakte henne i sengen min da jeg var ute på jobb, det betyr at følelsene mine var helt ubrukelige for ham, min mentale tilstand er full av kvaler, jeg tror jeg ikke kan glemme og gjenopprette smertene, denne kvinnen hadde full kontroll over henne og jeg har aldri ønsket å gjøre det med vold, hun vil vinne over meg når hun er skilt, hun sa at hun var sjalu på forholdet vårt, og hun vil ødelegge meg ved å ta mannen min. Jeg måtte diskutere det med en venn som ba meg finne en god stavebeslag, for det første trodde jeg aldri på denne cast-rettskrivningen, men jeg må prøve den før jeg kom over PROFET NOSA UGO-e-posten på internett om hvordan han har hjulpet så mange mennesker med å få eksen tilbake og hjelpe til med å fikse forholdet og gjøre folk glade i forholdet og noen andre historier om åndelig sykdom og mer.
    Jeg forklarte situasjonen min for ham, og han hjalp meg med å utføre noen bønner, noen urter og røtter og et lite offer som jeg gjorde, og i løpet av 7 dager kom han tilbake for å be om unnskyldning, og det var bare et mirakel for meg. Jeg er glad i dag at han hjalp meg, og jeg kan stolt si at mannen min nå er med meg igjen og at han nå er forelsket i meg som aldri før.
    Trenger du hjelp i forholdet ditt som å få tilbake mannen din, kona, kjæresten, kjæresten, vinne i lotterier, urtemedisin mot sykdom, HIV, kjønnssykdommer, astma, leddgikt, feber, hjerneslag eller noen form for sykdom, åndelig problem , Jobfremmelse, seere som leser innlegget mitt som trenger hjelp til livsutfordringer, bør kontakte PROPHET NOSA UGO, og du vil være glad for at du gjorde det.

    E-post: nosaugotemple@gmail.com
    WhatsApp: +34631686040

    SvarSlett