mandag 8. februar 2016

Nydelig kyllingsuppe

Igår hadde vi invitert familien min på besøk på fastelavns boller.
Siden di bor et lite stykke unna syns vi at vi burde servere middag også, men orket ikke å lage noe avansert. Og da ble det kylling suppe med spelt foccacia... 

Denne suppen er enkel å lage og såååå utrolig god *nam*
Og i mine øyne er den også sunn ;)
Det er nok en del fett i den fra fløte og kokosmelk, men det ser jeg ikke på som noe problem. Den er også lavkarbo og full av proteiner. 

Du trenger:

2 løk
2 gulrøtter
2 hvitløk båter
1,5 ts karripasta
2 ts karri
3 dl vann med 2 hønsebuljong i
1 boks hermetiske tomater
1,5 dl fløte
1,5 dl kokos melk
400 g kylling filet

Først skjær kyllingfileten i biter og stek, sett til side.
Hakk løk og gulrøtter i små biter, stek dette sammen med hvitløk og karripasta.
Ha så alt i en gryte, kok opp og la det koke i 15 min.

Voila

I går var vi 6 voksne og 2 barn, da doblet jeg oppskriften og det var minimalt igjen. Så oppskriften her holder nok til 2-3 voksne.

Spelt foccaciaen jeg serverte til er fra www.trinesmatblogg.no
Kjempe god, saftig og luftig...

Håper det faller i smak :)




1 kommentar: