tirsdag 2. februar 2016

Mine yoga forbilder


Vi har vel alle våre forbilder innen det vi brenner for.
Og mitt aller aller største, som har hjulpet meg ufattelig mye på mange nivåer er:

Yoga girl, Rachel Brathen




FOR ei dame, som har så mye godt å komme med.
Boka hennes, der hun deler av seg selv, sin reise og hvor hun er nå, hjalp meg veldig.
Til å komme i gang med daglig yoga, godta meg selv for meg, og rett og slett nyte livet mer.
Føler jeg at jeg faller litt av lasset og trenger å bli minnet på hvorfor jeg gjør hva jeg gjør, så blar jeg opp i boka hennes, og jeg er på rett spor med en gang.
Driver du med yoga og ikke har lest boka hennes enda, så løp og kjøp ;)
Verdt hver ei krone!


Ellers har vi jo våre egne "yoga Girls" her i Norge også :)

Henriette Lien



Følg denne dama på instagram.
Hennes ord og livsyns er helt fantastisk. Aner ikke hvor mange ganger jeg har stått opp å følt at dette blir ikke en god dag, vi har alle en del av di dagene, for så å ta en titt på instagram og få løftet humøret til di grader av Henriette sine ord.
En erfaren yogalærer som har så mye godt å komme med.

Og

Vibeke Klemetsen



Også ei dame som er verdt å følge.
Veldig inspirerende dame som er så heldig å få leve av det hun elsker.
Jeg så henne på 4 stjerners middag for noen uker siden, og når hun forklarte for gjestene sine hva yoga betyr for henne så ble jeg faktisk emosjonell og satt med frysninger.
Det var som om jeg skulle sagt det selv, men har ikke klart å sette ord på det.
Jeg ble så imponert og inspirert av yoga maten hun serverte. Hun nevnte at hun har en drøm om å gi ut kokebok med yoga mat. Håper drømmen hennes går i oppfyllelse.

Tror nok at det som treffer meg med våre to norske yoga gudinner, er at di er også mamma.
Di kombinerer familielivet og sin absolutte lidenskap.
Jeg trodde ikke det var mulig, men det er det virkelig. Og det jeg har erfart med yoga, er at viss jeg får min tid på matten så blir jeg en mye bedre mamma, kone og venn.
Jeg får min tid til å hente meg inn, roe ned, finne rett fokus og klarer en hektisk hverdag mye bedre.

Tusen tusen takk til disse flotte damene.
Dere hjelper nok utrolig mange der ute, og jeg håper dere fortsetter å
dele av denne fantastiske reisen.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar